Bornholms Regionskommune oplyser i en pressemeddelelse, at de har taget initiativ til at forbedre borgernes adgang til Borgerservice. Fremover bliver det muligt at booke et telefonmøde uden for den normale telefontid, hvilket skal give borgerne en mere fleksibel mulighed for at få den nødvendige hjælp og vejledning.

Af Iben Busch
Mere fleksibilitet for borgerne
Med det nye tiltag kan borgere, der har svært ved at kontakte Borgerservice i den normale telefontid, nu planlægge et telefonmøde på et tidspunkt, der passer dem. Tidspunkterne kan bookes via kommunens hjemmeside, og på det aftalte tidspunkt vil borgeren blive ringet op af en medarbejder fra Borgerservice.
Leder af Borgerservice, Bo Rosendal, forklarer baggrunden for det nye tiltag:
“Vi har generelt en ret kort ventetid på vores telefoner og en forholdsvis lang åbningstid i Borgerservice, men vi ønsker at give borgerne flere forskellige muligheder for at få hjælp eller vejledning fra os. Med muligheden for selv at bestille et telefonmøde uden for den normale telefontid, håber vi på, at imødekomme de borgere, der kan have svært ved at nå os der – og en mulighed til alle andre, der foretrækker kontakt via et telefonmøde, hvor de selv bestemmer tidspunktet.”
Hvad kan behandles over telefon?
Borgerne kan bruge telefonmøderne til vejledning om en lang række emner, som normalt behandles i Borgerservice. Dog kræver nogle ydelser, som fx udstedelse af pas, kørekort eller MitID, stadig personligt fremmøde.
For mere information og booking af telefonmøde, henvises til kommunens hjemmeside.