Update Bornholm

ADHD-foreningen inviterer til dialog og debat på Folkemødet 2025

DHD-foreningen er igen i år repræsenteret på Folkemødet og byder velkommen på Kæmpestranden, stand J23.

Af Torben Kofod Ager
Her kan besøgende deltage i quizzer, debatter, netværksaktiviteter og lytte til personlige fortællinger fra mennesker, der lever med ADHD – alt sammen med fokus på at skabe forståelse, fællesskab og forandring.Bag standen står engagerede frivillige fra hele landet, som glæder sig til at møde borgere, fagpersoner og pårørende til samtaler om ADHD i alle livets faser – fra barndommen og ungdomsårene til voksenlivet.

Programmet strækker sig over tre dage:

🔹 Torsdag

  • Netværkscafé for kvinder
  • Førstehåndsfortællinger fra personer med ADHD
  • Musikalsk indslag med Danni Elmo
  • Quiz og mulighed for at møde foreningens forkvinde

🔹 Fredag

  • Debatter om ADHD og helbred samt ADHD i Danmark
  • Mød foreningens direktør Camilla Ganzhorn
  • Mød lokalafdelinger fra Midtjylland, Vestjylland og Bornholm

🔹 Lørdag

  • Fokus på hverdagslivet med ADHD
  • Præsentationer fra ADHD-Nordjylland og ADHD-København
  • Personlig fortælling ved Daniel Viholm

Uanset om man er forælder, fagperson, selv lever med diagnosen – eller blot er nysgerrig – opfordres alle til at kigge forbi standen. Her er plads til spørgsmål, dialog og ny indsigt i en hverdag, mange danskere lever med.

ADHD-foreningen deltager for at sætte fokus på en diagnose, der alt for ofte bliver overset, misforstået eller fejltolket – og for at vise, at fællesskab og viden kan gøre en forskel.